Ured za međunarodnu saradnju Univerziteta u Zenici objavljuje konkurs za mobilnost osoblja zaposlenog po Ugovoru…
Održana trodnevna radionica u Splitu u okviru Erasmus+ projekta SMEQA na temu IQA
U periodu od 14. do 16. aprila 2025. godine na Sveučilištu u Splitu održana je trodnevna radionica na temu unutrašnjeg osiguranja kvaliteta u okviru Erasmus+ projekta SMEQA – Jačanje kapaciteta i mehanizama za unapređenje sistema osiguranja kvaliteta u visokom obrazovanju u Bosni i Hercegovini, čiji je koordinator Univerzitet u Zenici. Studijska posjeta održana je u prostorijama Sveučilišne biblioteke i okupila je stručnjake iz oblasti visokog obrazovanja, predstavnike nadležnih ministarstava i agencija za osiguranje kvaliteta.
Središnja tema trodnevnog programa bila je razvoj i implementacija višedimenzionalnog modela unutrašnjeg osiguranja kvaliteta (IQA), koji objedinjuje standarde izvrsnosti u oblastima upravljanja, naučnoistraživačke djelatnosti, saradnje s privredom, studiranja, društvene odgovornosti i javne komunikacije. Model je predstavljen kao dinamičan sistem koji podržava strateški razvoj visokoškolskih institucija, s posebnim naglaskom na nauku kao temelj kvaliteta ustanove, kao i na podršku mladim istraživačima, doktorantima i naučnoj mobilnosti.
Prvi dan bio je posvećen teorijskoj razradi modela i predstavljanju klasa standarda kvaliteta, a predavanja su održali:
- prof. dr. sc. Mile Dželalija – uvod u višedimenzionalni IQA model
- izv. prof. dr. sc. Perica Bošković – klasa standarda za upravljanje IQA sistemom
- doc. dr. sc. Gordan Radobolja – klasa standarda za izvrsnost u studiranju
- doc. dr. sc. Mija Marinković – podsticanje projektne orijentacije i naučne samostalnosti mladih istraživača
- Ivana Popović, doktorandica – perspektiva doktoranada u kontekstu IQA standarda
- prof. dr. sc. Jadranka Garmaz i Doris Žuro, mag. soc. – socijalna dimenzija u visokom obrazovanju
Drugog dana održane su interaktivne radionice usmjerene na analizu i prilagođavanje upitnika za implementaciju IQA modela u partnerskim visokoškolskim institucijama. Korištenjem metoda samoprocjene, refleksije i učenja kroz razmjenu iskustava, učesnici su identifikovali ključne prednosti, izazove i razvojne prioritete svojih unutrašnjih sistema kvaliteta.
Treći dan bio je posvećen koordinaciji projektnih aktivnosti: održani su sastanci Konzorcijskog odbora i Odbora za kvalitet, evaluirani su dosadašnji rezultati, te predstavljen plan budućih projektnih aktivnosti.
Ova studijska posjeta dodatno je ojačala međuinstitucionalnu i međunarodnu saradnju te potvrdila potrebu za inkluzivnim i razvojem orijentisanim pristupom osiguranju kvaliteta u visokom obrazovanju, u kojem su aktivno uključeni svi relevantni akteri.