15.02.2019. MAŠINSKI FAKULTET I URED ZA MEĐUNARODNU SARADNJU UNZE: PREDAVANJE ZA UČENIKE SREDNJOŠKOLSKOG CENTRA U FOJNICI

15.02.2019. MAŠINSKI FAKULTET I URED ZA MEĐUNARODNU SARADNJU UNZE: PREDAVANJE ZA UČENIKE SREDNJOŠKOLSKOG CENTRA U FOJNICI

Nastavljajući  aktivnosti na projektu STINT-„Jačanje internacionalizacije u visokom obrazovanju BiH (Strengthening of Internationalisation in B&H Higher Education / STINT)“ u sklopu programa Erasmus+ te projekta Razvoj inovativnog procesa edukacije i umrežavanja u oblasti drvoprerade u Srednjoj Bosni (giz-dtd_EU pro-local), šef projektnog tima UNZE prof.dr Darko Petković, održao je predavanje za učenike Srednje mješovite škole- SMŠ „Zijah Dizdarević“ u Fojnici (odjeljnje Gimnazije i odjeljenje tehničkog drvoprerađivačkog smjera – http://www.smsfojnica.com/) na temu Bolonjski proces i internacionalizacija u BIH – Kako Univerzitet u Zenici radi na ovim temama kao i razvoj novih studijskih odsjeka koji imaju međunarodni karakter. U uvodnom razgovoru sa direktoricom prof. Merimom Sijarić, prof. Petković je dobio osnovne informacije o školi. Direktorica Sijarić je posebno naglasila odlične veze koje škola ima sa poslovnim sektorom u Fojnici te predstavila nagradu Privredne komore Njemačke za predan rad škole na razvoju koncepta dualnog obrazovanja u BIH. Na priktičnom primjeru razvoja odsjeka Dizajn i Tehnologije u Drvopreradi (DTD) na Mašinskom fakultetu u Zenici, koji je razvijan nekoliko godina u saradnji sa univerzitetima iz Berna (Švajcarska), Rosenheima i Hanovera (OWL-Lemgo) i Trsta (Italija), pokazano je kako se inostrana iskustva mogu iskoristiti u razvoju modernih studijskih programa na našim univerzitetima sa ciljem da i ovaj studij jednog dana bude u modelu dualnog obrazovanja. Vrlo aktivne maturante je zanimalo kako se univerziteti akredituju, da li se mogu prijaviti na samo jedan ili više studijskih programa, šta je mobilnost, kako se računaju i prenose ECTS bodovi i dr. Prof.Petković je pozvao maturante da upišu studij bilo gdje u BiH, regionu ili EU jer imperativ svakog mladog čovjeka treba da bude što viši nivo obrazovanja u oblasti koju voli i koju vidi kao svoj životni izbor.